ÇATAL

Aslında facebook adresimde de bahsettigim gibi niyetim ekmek yapmaktı. Hem evde ekmek kalmamisti hem de onceki yazimda bahsettigim mayalama ve yogurma islemlerini fotograflayip sizlerle paylasacaktim. Ancak unun yanindaki paket paket mahlepleri gorunce koku hafizam bir anda lise gunlerimi ve okula giderken aldigim "catal"lari gozumun onune getirdi. Aninda cark ettim ve basladim ise, tabi bu arada ekmek yapimi da yarina kaldi :) Aslinda tarifi Yasin usta'nin sitesinde buldum ama birazcik degisiklikler yaptim. Zira orada tarifte kabartma tozu yoktu ama ben koydum. Ustune surdugum yumurta sarısını da bir kasik yogurtla cirpip oyle uyguladim. Haydi bakalim tarif bizi bekler;



Malzemeler ; 

  • 1/2 paket margarin
  • 1 cay bardagi aycicek yagi
  • 2 yemek kasigi toz seker
  • 2 yemek kasigi sirke
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi tepeleme mahlep
  • 1 yumurta (beyazi hamuru yogururken icine sarisi ustune surulecek)
  • 1 yemek kasigi yogurt (ustune surulecek yumurtanin sarisi ile cirpilacak)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardagi un
Yapılışı ; 

  • Unu hamuru yoguracagimiz kaba eleyelim.
  • Uzerine seker, tuz, mahlep, kabartma tozu, sirke, aycicek yagi ve margarini ekleyelim.
  • Yumurtayi da sarisindan ayirip beyazini hamur karisimina koyalim ve baslayalim yogurmaya.
  • Yumusacik bir hamur olacak.
  • Yogurdugumuz hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar koparip bunlari elimizde ya da tezgahta yuvarlayarak tepsiye hafif "C" seklinde yerlestirin. Baska bir ceviz buyuklugunde parcaya da ayni islemi yapip catal sekli verin.
  • Firini 175 dereceye getirip isinmasini bekleyin.
  • Bu arada ayirdigimiz yumurta sarisina 1 yemek kasigi yogurt ekleyip iyice cirpin ve catallarin uzerine surun.
  • Tepsiye dizdiginiz catallarin uzerini bildigimiz gercek anlamdaki catalla cizin :)
  • Uzerlerini susam ve corek otu ile susleyip 175 derecede onceden isitilmis firinda yaklasik 30 dakika uzeri kizarana kadar pisirin.
                                                           Afiyet Olsun 

0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder