Yer Fıstıklı Tatlı Kurabiye

Malzemeler ;

- 1 paket margarin (oda ısısında yumusayacak)
- 2 yumurta
- 1 su bardagı pudra sekeri
- 1 su bardagı yer fıstığı (rondodan gecirilip, kıyılacak
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- Yarım limon kabugu rendesi



Tarifi ; 

* Oda ısısında yumusamış margarin, yumurta ( 1 tane yumurtanin sarısını uzerine surmek icin ayırın) , limon kabugu rendesi, vanilya ve kabartma tozu bir kasede yogurulur.
* Pudra sekeri eklenip karıstırılır
* Ele yapışmayan yumusak bir hamur elde edene kadar un ilave edilir.
* Yer fıstıklarından biraz ayirip kalani hamur harcına eklenir.
* Elde edilen hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar koparilip elde yuvarlandiktan sonra uzerlerine yumurta sarısı surulur ve ayrılan yer fıstıgına bulanir.
* 170-180 derecelik fırının orta bolmesinde pembelesene kadar pisirilir.


(Buraya resmini ekledigim tarifte ben tam bugday unu kullandim ve parcalari biraz buyukce koparip yuvarladim. Kurabiyelere sekil vermekte yaratıcı sizsiniz, arzu ettiginiz sekli verebilirsiniz.)


Afiyet Olsun

4 Haydi Yorumlayalım:

nesrin dedi ki...

Ben de cok severim yer fistikli kurabiyeleri. Ellerinize saglik.

Unknown dedi ki...

afiyet bal seker olsun :) buyrun bana caya, hazir daha havalar dondurmadan veranda da birlikte yiyelim :) biz de kizimla tatlı ve tuzlu seyleri bir arada yemekten zevk aliyoruz. Cocuk sahibi olmanin guzel yanlarindan biri de binlerce kurabiye tarifinizin olması :D

sarımutfak-hande dedi ki...

bende severim bende
ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

size de afiyet bal seker olsun o zaman. hadi toplanip gelin :) Yerimde duramadim gidip baklavalik yufka aldim, yapacagim seyin adı yok, bakalim ne uydurucam :))
begenen herkese cok tesekkur ederim. sizler sayesinde daha iyiye gidecegim kesin :))

Yorum Gönder