BAKLAVA YUFKASINDAN PARMAK BÖREK



Malzemeler ; 

- 15 yaprak baklava yufkası
- 2 orta boy patates
- 1 orta boy sogan
- Maydanoz
- Sıvıyag
- Tuz, karabiber, pul biber



Tarifi ; 

* Patatesler soyulup haslamak icin tencereye koyulur.
* Sogan ince ince kıyılıp, cok az sıvıyag ile kavrulur.
* Haslanan patatesler sogana ilave edilir. 1-2 kere de soganlarla birlikte cevrilir. Ocagin altini kapattiktan sonra tuz, karabiber ve pul biber ilave edilir.
* İc malzeme biraz ılındıktan sonra yıkanıp ince kıyılan maydanoz ilave edilir.
* En alta 2 yufka serilip uzerleri siviyag ile sıvanır. Toplam 5 yufka olana kadar (ilk kat haric) her yapragın arası yaglanır. En alttaki iki kat arasini yaglamadim cunku yufka cabuk islanip parcalaniyor.
* 5 kat yufkada yaglandiktan sonra uc kısmına bolca patatesli harctan koyulur ve rulo seklinde sarılır.
* Enine sardigimiz rulo 5 e bölünür.
* Tepsiye alinip uzerine yumurta sarısı suruldukten sonra susam ve corekotu serpilir.
* Onceden ısıtılmıs 200 derecelik fırında yaklasık 25-30 dakika uzerleri kızarana kadar pisirilir.


* Not; Ben bu boregi 2 tepsi hazirladim. İlk tepsiyi burada tarifini verdigim gibi sadece yagla yaptim. Cıtır cıtır oldu ama bana biraz fazla yagli geldi. 2. tepsideki yufkaları ıslatmak icin klasik yufka boregi harci olan sut-yumurta ve az yag kombinasyonunu kullandim. Daha yumusak ama daha lezzetli oldu bana gore. Ama bu sut-yumurta-yag ile sıvarken cabuk hareket etmek lazim zira yufka bir anda vicik vıcık oluyor, zor toparlanıyor.Kalan islemler ise ayni. Tercih sizlerin.

Afiyet Olsun

5 Haydi Yorumlayalım:

nesrin dedi ki...

Patatesliyse nefistir. Ellerine saglik. sevgiler...

Unknown dedi ki...

Tesekkur ederim. Evet patatesli tercih ediyorum. Benim cadı peynir yemiyor, hep kıymali da beni bayıyor, patates hem yumusacik yapiyor boregi hem de daha lezzetli geliyor bana :) Bazen kabaklı da yaptıgım oluyor, onun tarifini de yapinca resimleyip paylasicam. Sizinkilerle boy olcusemem ama :))

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

Tesekkur ederim :)

promosyon ürünler için mantıklı seçimler dedi ki...

abla nabıyon sen yaa:)) açız burda bız ogren cıyızz

Yorum Gönder