TAHİNLİ CEVİZLİ KURABİYE

Ta-taaaammm ben biliyorum blog yazmaya geri donunce rahat durmayip kendimi hamur islerine gomecegimi :) Eh bir de yeni gelin aldik ya, allah sonumuzu hayir etsin. 10 gun sonra Turkiye'ye gidecegim, nasilsa orada rahat birakmazlar, gelsin su borekleri, yaprak sarmalar gitsin baklavalar, bazlamalar, simdiden yediklerimize dikkat edelim derken....


Ama kendim icin yapiyorsam namerdim :) tatmadim bile. Ev sahibime, konuya komsuya dagittim. Burada pek adet olmadigindan once hepsi sasiriyor ama sonra da tesekkur ediyorlar. Burada birilerine kendi el emeginizle biseyler yapip verince pek bir kiymete biniyor :) Hatta gecen yan komsum Donna'ya (Hanukha icin) Challah ekmeği verince kadincagiz once sasirdi sonra nasil tesekkur edecegini bilemedi :) Ama o da gecenlerde bizim Kurban bayramimizi kutlamisti. Ben de o zaman sasirmistim itiraf edeyim.

Neyse uzatmayayim, bu tarifi aslinda 20 gun once yine yapmistim ancak biraz daha kizarsin diye firinda fazladan 5 dakika tutunca kurabiyeler sogudugunda biraz sertlesmisti. Buradan size püf noktasi, Firinda 18-20 dakikadan fazla birakmayin. Bu sefer tam zamaninda cikardim pek guzel olmuslardi :) Simdi gecelim tarife ;

Malzemeler ; 

  • 1 su bardagi tahin
  • 1 su bardagindan 2 parmak eksik aycicek yagi
  • 1 su bardagi toz seker (isterseniz pudra sekeri de olur ama o zaman kurabiyeler yayiliyor)
  • 1 yumurta
  • 2,5 su bardagi elenmis un
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardagi dovulmus ceviz
Yapılışı ; 

  • Tahin, aycicek yagi ve sekeri karistirma kasesine alip, seker eriyene kadar cirpalim.
  • Yumurtayi ilave edip cirpmaya devam edelim.
  • Bu arada un ve vanilyayi baska bir kaba eleyelim, birbirlerine karissinlar.
  • İslak malzemeye ilave edelim, iyice karistiralim.
  • 1 su bardagi dovulmus cevizden 1 cay bardagi kadarini ayirip kalanini hamura ilave edelim.
  • İster elinizle ister dondurma kasigiyla cevizden biraz daha buyukce parcalar koparip once toz sekere ardindan da ayirdigimiz cevize batirip yaglanmis tepsiye dizelim.
  • Onceden 330(160 derece) de isitilmis firinda 18-20 dakika pisirelim.
  • Basta da yazdigim gibi ustu kizarsin diye fazladan firinda tutmayalim. 18 dakika sonra bicakla kurabiyelerin altina bakalim hafif pembelesmisse olmus demektir. Olmadi en fazla 2 dakika daha firinda tutup sonra firindan alalim.
                                                                  Afiyet Olsun

1 Haydi Yorumlayalım:

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Yorum Gönder