HOŞ GELDİN GELİN HANIM


Evveettt hos geldin gelin hanim :) Bu benzetmeyi gecenlerde bir blogda okudum ve cok hosuma gitti. Sizlerle de paylasabilmek icin aradim taradim ama bulamadim. Lakin cok guzel tarifleri olan bir blogger arkadasimdi, bulur bulmaz blog adresini sizlerle paylasicam.

Gelelim asil mevzuya :) gelin hanim kolisiyle pardon gelinligiyle eve adimini atar atmaz kendisine bir yer arayisina girdi, acikcasi ben bu kadar buyuk oldugunu dusunmemistim. Arkadaslarimda gorduklerim daha normal boyutlardaydi fakat ben nasilsa indirimli diye marka model bakmadan aliverdigim icin (415 $ dan 199 a inmisti) ilk basta bir sok yasadim. Ama sonradan memnun oldum cunku megersem bilmeden son derece kuvvetli bir motoru olan modeli almisim. Malumunuz ben aslinda ekmek yapmayi daha cok sever ve tercih ederim, iste bu gelin hanimin kollari 450 watt gucunde ve tam bu is icinmis :)



En sonunda bizim gelin hanim soyunup dokunup mutfaktaki yerine yerlesiverdi. Aslinda cok da fazla yer aranmadik kendilerine. Hemen butun tezgahi bosaltip en nadide koseyi tahsis ediverdik :)

Ben de bir heyecan sari sekerde bir heyecan :) Kolay mi senelerin hasreti var. Ama bir yandan da benimki huzunlu. "Ama anne yaaa, sen simdi yine bununla kekler borekler corekler yapican, ben yine kilo alicam. Cok fenasin ama yaaaa."

Ay gulmekten katildim, hatta bir ara kendimi yere attim bile denebilir. Milletin cocugu hayatinda bir kere ev keki yememis bizimki evde yapiliyor diye sikayetci :( Ama hakli tabi, bendeki el lezzetiyle yemeden durmak mumkun degil :) (azicik ukalalik mi ettim ne )

Neyse sonucta ortak yol bulduk, ben yapmak istediklerimi yapicam, o goturup okulda ogretmen ve arkadaslarina dagitacak. Ayda 2 kere de kendimiz icin (bir tanesi mutlaka cig kofte olmak zorunda) kullanicaz :)

Bu ayki istikhakimizin ilkini cig kofteye ayirmistik zaten. Gelirken malzemelerini de alivermistik. Hemen aldi gelin hanim malzemeleri kucagina basladi yogurmaya, yanina da yine dun mayaladigim yogurttan ayran, ooooh mis :) Evde tertemiz yapilmis, gonul rahatligiyla yenebilecek cig kofte enfesti. Ellerine kollarina saglik gelinim :)

En kisa zamanda ilk marifeti olan cig kofte tarifini buradan paylasmak dilegiyle hoscakalin sevgili okuyucu. Gunleriniz hayat tadinda musmutlu gecsin :)

4 Haydi Yorumlayalım:

sedef dedi ki...

hımmm çiğ köfteyi bu gelin hanımmı yapıoo :o mutfaktakı cehaletime ver o mikser değilmi?

Unknown dedi ki...

yok canim, estagfurullah ne cehaleti, ben de yeni ogrendim sayilabilir :) amerika gibi yerde cig kofte bulamayinca bununla denemis bir arkadasim cok da basarili olmus :) ben de alir almaz denedim hakikaten mikserde yapilabilecek en enteresan ama bir o kadar da lezzetli bir sey cikti ortaya. hatta simdi tarifi paylasicam :)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Blog fırtınasına katılacak ve benim hala uğramadığım blogları ekleyip gezerken bu yazınızı gördüm ve hemen sizden kitchen aidiniz ile ilgili yorumunuzu rica etmek geldim aklıma. Almamış olanlara fikir olma açısından sevgiler.. Yorumunuzu alttaki linkin altına yaparsanız sevinirim. Takipteyim sevgiler...

Unknown dedi ki...

Yorumu nereye yapayim anlamadim ama kendi yazimin altina yapmak daha faydali olacak diye dusundum. Ben bu makinayi daha Turkiye'den beri cok istiyordum ama orada cok pahali maalesef :( Gerci burada da alabilmek icin Black Friday ya da Cyber Monday gelsin diye bekledim.
Oncelikle ben hamur isi ve hamurislerinden de ekmegi cok yaparim. Ama bileklerimdeki rahatsizliktan oturu son zamanlarda artik ekmek yogurmak iyice iskence haline gelmeye baslamisti ki bu makine hizir gibi yetisti. Malum kimi ekmekler ne kadar cok yogurulursa o kadar lezzetli oluyor. Aslinda ilk dikkat ettigim fiyatiydi cunku bir cok sitede farkli fiyatlara satiliyor. Daha sonra da en azindan motorunun sert hamurlari da yoguracak kadar kuvvetli olmasini istedim. Gerci fiyat oyle guzel bir indirimdeydi ki fazlaca da dikkat etmedigimi makinayi aldiktan sonra farkettim. Benim aldigim makina 450 watt gucunde ve dun aksam yaptigim ve bu saatlerde ancak tutan nohut mayasiyla nohut ekmegi yapacagim. Hamuru birazcik sert oldugundan makinayi da deneme imkani saglayacak.
Bunun disinda inanilmaz lezzetli cig kofte yapiliyor. At butun malzemeyi icine 45 dakika sonra cig kofte hazir.
Buzdolabindan cikmis sert tereyagi ile yapilan cookie'lerde de basarili oldu.
Fakat illaki 450 watt olmasi gerekmiyor ama 300 ve uzeri motor guclerinde sonuc daha olumlu oluyormus.
Bunun disinda benim aldigim 5Qt boyutunda yani 12 cup un alabiliyor ama dogal olarak tezgah ustu icin biraz buyuk ve cok yer kapliyor. 4,5 Qt (8 cup) un alanlar tezgah ustunde daha kullanisli.

Yorum Gönder