MAYALI SANDVIC EKMEKLER

Yemek firtinasi baslayali kac gun oldu ben hazirlanma telasesinden hic bir sey paylasamadim. Bunda nohut mayali ekmegimin de tutmamasinin ve beni uzmesinin de rolu yok degil. Artik Turkiye'den dondukten sonra bir kere daha deneyecegim bakalim sonu ne olacak. Bu arada bugunku paylasimim yemek firtinasi 8. gunune pek uymuyor, hangi gune koyacagimi da ben bilemedim. Ama beni bilen bilir 2 dakika bos kalsam hemen ekmek hamuruna bogarim kendimi, bu aksam da valiz hazirlama, evi toparlama, ivir zivir isler arasinda benimki "ne yiyecegiz anne" deyince bir baktimki yemek yapmayi unutmusum. Sandvic partisi yapalim dedim, hemen kabul gordu :)


Lafi acilmisken en nihayet somestir tatili geldi catti biz de sarisekerimle Turkiye'ye gitme hazirliklarini hizlandirdik. Cok ozledik velhasil :(

Bu arada sari sekerim Amerika'daki ilk 1. lik madalyasini Science Project Fair (Bilim Proje Fuari) icin hazirladigi proje ile aldi, Allah devamini nasip etsin insallah.

Simdi gelelim tarife; ben bu sefer ekmek hamuruna 1 cay kasigi tepeleme mahlep ekledim, koku inanilmazdi.

Malzemeler ; 

  • 4 bardak elenmis un
  • 1 paket yas maya
  • 1 yemek kasigi toz seker
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 cay kasigi mahlep
  • 1 yumurta (sarisi uzerlerine surulecek)
  • 1 su bardagi ılık sut
  • 1 cay bardagi zeytinyagi
  • 2 yemek kasigi oda isisinda tereyagi
  • 1 yemek kasigi yogurt (ayirdigimiz yumurta sarisi ile cirpilip hamurlarin uzerine surulecek)
Yapilisi ; 

  • Derince bir canaga unu eliyoruz ortasini cukur yapip yas mayayi elimizle icine ufaliyoruz.
  • Uzerine toz sekeri, tuzu, mahlepi, yumurta akini, ılık sutu, zeytinyagi ve tereyagini ilave edip 7-8 dakika hamur ozlesene kadar yoguruyoruz.
  • Hamurunuz yumusak, ele yapismayan ama kolay sekil alabilecek kivamda olacaktir.
  • Daha sonra canagimizin uzerini bir bez ile ortup ilik bir yerde 1 saat mayalanmaya birakiyoruz. (Kis gunlerinde ben firini 50 derece isitip kapatiyorum ve sonra ilk 5 dakika kapagi acik halde sonra kapagi kapatarak hamuru mayalanmasi icin firina koyuyorum.)
  • 1 saat sonunda mayalanmis hamuru mutfak tezgahina alip 12 parcaya boluyoruz.
  • Bezeleri tezgah uzerinde iki elimizle yuvarlak hale getirip pisirme kagidi serilmis firin tepsisine aralikli olarak diziyoruz.
  • Bu sekilde yuvarladigimiz hamurlarin uzerini yine bir bez ile ortup tekrar mayalanmasi icin 45 dakika yine ilik bir yerde beklemeye aliyoruz.
  • Ikinci mayasi gelmis olan minik hamurlarimizin uzerine fazlaca bastirmadan 1 kasik yogurt ile cirptigimiz yumurta sarisini suruyoruz.
  • Isteginize gore susam, corekotu, hashas tohumu ile susleyebilir ya da sade birakabilirsiniz.
  • Onceden isitilmis 190 derece firinda 20 dakika ya da ustleri pembelesinceye kadar pisiriyoruz.


                                                          Afiyet Olsun 









0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder