TATLI MAYA - NOHUT MAYASI

Ne zamandir yapmak istedigim ama bir turlu denk getiremedigim nohut mayali ekmegi artik yapma zamanidir. Hazir gorumcem taaaa Amerika'ya memleketten tamamen organik nohut gondermis, degerlendirmemek olmaz :) Malum bu mayanin olmazsa olmazi nohut ama nohutun da organigi olursa maya daha iyi tutuyor.

Ben de arastirdim tarastirdim, eski tarif defterlerini karistirdim. Bu ilk nohut mayam degil ama insan uzun sure yapmayinca bir tedirginlik yasiyor. Malum 18 saat bekleyip hevesinizin kursaginizda kalmasi olasiligi da var. İnsallah utandirmaz beni, bakalim :)


Mayanin daha sonraki hallerini de fotograflayip buradan paylasacagim, hatta insallah tutturabilirsek yarin ekmeginin tarifini de verirken oradan da hamur asamalarini paylasirim.

Malzemeler ; 

  • 1 su bardagi kadar nohut 
  • 1 fiske himalaya tuzu
  • 2 yemek kasigi un
  • Cam kavanoz
Yapılışı ; 

  • Once nohutlari demir havanda cok un ufak etmeden 3-4 parca olacak sekilde kiriyoruz. Havan yoksa nohutlar pamuklu bir bezin arasina koyulup merdane ile doverek de kirilabilir.
  • Cam kavanoza nohutlari, himalaya tuzunu ve 2 yemek kasigi unu koyuyoruz.
  • Uzerine ilik suyu (sicak olmasin) ekleyip tahta kasikla un eriyene kadar karistiriyoruz.
  • Sonra kavanozun kapagini kapatip mayanin tasmasi olasiligina karsilik naylon bir posete koyup sonrasinda da yogurt mayalar gibi temiz bir ortuye sararak dinlenmeye birakiyoruz.
  • Bu sekilde yaklasik 18 saat kadar sure gecmesi gerekiyor. Sure sonunda (umarim benim mayamda da) mayanin uzerinde beyaz kopukler olmasi ve acikcasi cok kotu kokmasi gerekiyor.
  • Ama korkmayin bu koku ekmege hic gecmiyor.
  • Ben mayayi ogleden sonra saat 3 gibi kurdum ve gece yatmadan saat 11 civarinda uzerine 1 cay bardagi sicak su ekleyip yine sarip sarmaladim. Boylece mayaniin tutma olasiligini artirmis oluyoruz.
Yuppiiiiii gecti 18 saat ve mayamiz tuttu :) Iste tutmus mayamizin gorunmesi gereken hali ;



Simdi nohut mayali ekmek yapimina gecebiliriz. Bunun icin bir ön mayalama islemi daha yapmamiz lazim. Bu islem Nohut Mayalı Ekmek basligi altinda devam edecek....


1 Haydi Yorumlayalım:

zerrin-misss dedi ki...

Yemekfırtınasına tarif varmı diye bakmaya geldim. Daha yok galiba. Olunca yazarsınız, haberdar edersiniz değil mi ? Sıcacık sevgiler.

Yorum Gönder