NİHAYET DÖNDÜM :)


Aslinda döndüm demekten hoslanmiyorum cunku bana bloguma ve sizlere ne kadar uzun zamandir gereken ilgiyi gostermedigimi hatirlatiyor. Ama nihayet dönmekte beni ziyadesiyle mutlu ediyor.

Gerek burada paylasmak icin yaptigim yemekler ve hamur islerinden kucuk kacamaklar, gerek yeni bir ulkeye adaptasyon surecindeki depresif ruh halleriyle aldigim kilolara veda etmek icin uzun suredir mutfaga sadece karnimizi doyurmak icin ugramaya baslamistik. Sonra yaz tatili geldi ve okullarin kapanmasiyla kendimizi cennet ulkemize attik. Eh tabi 9 ay ayriliktan sonra sadece 3 ay zaman gecirebilecegimiz icin zamanimizi arkadaslarimiz ve akrabalarimizla gecirdik. Bu surecte de yemek ve hamur isleri sekteye ugradi tabi. Esimin de kati bir dukan diyetine baslamasiyla mutfakla arama kara kediler girdi :(





Okullarin acilmasiyla Newyork'a geri geldik. Okul telasi, evdeki eksiklerin giderilmesi ardindan kurban bayrami ve gecen hafta da esimin bizi buradaki ziyaretinden sonra kaldik cadı sarisekerimle basbasa. Bu arada baktik ki ben yemek yapsamda yapmasamda kilo falan veremiyoruz. O zaman neden bekleyeyim ki dedim, aldim benim cadiyi ciktim mutfak alisverisine. Mutfakla tek iliskisi koku ve tad alma duyulari uzerine kurulu olan sari sekeri suslu mutfak onlukleriyle kandirip mutfaga ilk adimini attirayim dedim ama "bir evde bir yetenek yeterli annem, simdi ben senden daha yetenekli falan cikarim, uzmeyeyim sonra seni" cevabiyla oturdum asagiya :) Yeni nesil pek bir espirili olmus.

Bu Amerika denen yer beni kelimenin tam anlamiyla benden etti. Alistim artik dedikce bana sacma gelen ama burada kural olarak bilinen davranis ve konular her seferinde beni dumura ugratmaya devam ediyor. En onemlisi evlerde camasir ve bulasik makinalarinin yasak olmasina hala alisabilmis degilim. Turkiye'deki arkadaslarima soyleyince "siz orada kacinci yuzyilda yasiyorsunuz" diyorlar, gulup gecemiyorum bile.

Uzun lafin kisasi "tas yerinde agir"mis.

Gecen Cuma burada Black Friday'di. Yani guya %70-%80 indirimli satislarin oldugu, sosyalite adina tek yaptiklari alisverise gidip, sonra aldiklarini 1 ay etiketiyle giyen ve sure dolmadan magazaya iade edip paralarini geri alan, yasamak icin calisan degil, calismak icin yasayan gariplerin bayram havasinda kutladiklari gun. Neden "guya indirimli" dedigimi de hemen aciklayayim. Hani biz kendi insanimizi uyanik bilirdik ya degil efenim, tuccar her yerde uyanik, ya da oyle oldugunu saniyor. 10 gun once (ismini yazmayacagim ama hem burada hem Turkiye'de yuzlerce magazasi olan bir firma) kizimin bir arkadasi icin bu ismi lazim olmayan magazadan fermuarli sweatshirt'i 12.99 a aldim. Dun yine bir arkadasinin dogum gunu vardi ve Cuma gunu hazir bugun indirim var diyerek kalkip onceki sweatshirt'u aldigimiz magazaya gittik. Gittigimde gordumki bizim uyaniklar gibi bunlarda once fiyata bindirmis sonra da guya indirim yapmislar. Fiyat olmus 44.50, indirimden sonra odedik 19.50$ . Yani topu topu 10 gun icinde ve guya indirim gununde 6.50 fazladan para odedim. Bir daha da o magazaya gitmemeye ve etrafimda ismi gectikce bu yasadigimi anlatmaya karar verdim.

Bu meshur Cuma gununden sonra, internet satislari icinde "Cyber Monday" diye bir sey uydurmuslar. Dedim ya adamlarin tek sosyalitesi avm gezmek ve alisveris yapmak. Baska bir baslikta da burada neredeyse her sokakta her hafta sonu gorebildiginiz, insanlarin bu aldiklarini daha etiketiyle nasil bodrumlarina attiklari ve sonra  sattiklari "yard sale" ler hakkinda yazicam. Gelelim benim Cyber Monday'e. Bu gunu kotuleyemeyecegim cunku senelerdir almak istedigim ama Turkiye'de cok pahali olan Kitchenaid mikserimi alabildim nihayet. Hemde super bir fiyata :) Dun aksam gormemisin kitchenaid'i olmus misali basladim kolisinden cikarip tezgahtaki yerine yerlesinceye kadarki her anini fotograflamaya. Bu arada benim cadi sari seker cig kofteye dayanamaz, eh bu makinanin adi da cikmis cigkofte makinasina madem, denemeden olmaz dedik ve butun malzemeleri alip aksam kendimize ev yogurduyla yapilmis ayran esliginde cig kofte partisi verdik :)

Birazdan mutfagimin yeni gelini ve ilk lezzetini sizlerle de paylasicam :) Fotolar hazirlaniyor :)










0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder