MASCARPONE PEYNİRLİ MUFFİN

Aslinda tamamen yokluktan cikti bu tarif :) Benim sari sekere okulda dagitmasi icin muffin yapacagima soz vermis bulunmustum ama unuttum. Dun aksam gelince hani sen muffin yapacaktin deyince jeton dustu birden :) Eh mecbur soz verilmis, yapilacak. Cocuklara verdigimiz sozleri biz tutmazsak onlarin verdigi sozleri tutmalarini bekleyemeyiz degil mi ?


Netice itibariyla is yine dustu gelin hanimin maharetli kollarina. Ama malzemeleri tezgaha alirken bir baktim ki margarin yok :( Sıvıyag ile de yapmayi sevmiyorum. Bir baktim dolapta mascarpone peyniri var. Burada bir Rachael Ray teyze var, her bir tarifine ekliyor bu peynir dedigi ama benim alip da tadindan pek hoslanmadigim kremamsi malzemeyi. Hadi dedim bir deneyeyim bakayim. Olmadi ustlerine krema hazirlayip cupcake'e ceviririm :) Sonuc harika oldu, inanamadim. Nasil guzel kremamsi bir kek oldu, lezzeti de farkliydi. Denemenizde fayda oldugunu soylemeden edemeyecegim :) Gecelim tarife;

Malzemeler ; 

  • 2 su bardagi elenmis un
  • 1 su bardagi toz seker
  • 2 yumurta
  • 1 su bardagi yogurt
  • 2 tepeleme yemek kasigi mascarpon peyniri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 cimdik karbonat (istenirse) ya da tuz
Yapılışı ; 

  • Yumurta, yogurt, toz seker, mascarpone peynirini karistirma kasesine koyup, yogurma ayarini 2'ye getiriyoruz.
  • Toz seker eriyene kadar gelin hanim malzemeleri cirparken biz baska bir kaseye unu, kabartma tozunu, vanilyayi ve karbonati eleyerek ayni zamanda homojen karismalarini sagliyoruz.
  • Seker eridikten sonra makinayi durdurup unlu karisimi ekliyoruz ve once en agir yogurma ayarinda, un islak malzemeye karisinca da 1-2 dakika 4.derecede cirpiyoruz.
  • Tepsiye muffin kagitlarini dizip iclerine ustten 1-2 parmak eksik kek malzemesi koyuyoruz. Cok kabariyor, kagitlari tepesine kadar doldurursak tasiyorlar.
  • Onceden 340F'ye (yaklasik 170 derece) ayarladigimiz firinda 45 dakika pisiriyoruz.
  • Sure bitiminde muffinlerimize kurdan testi ( muffin e kurdan batirin temiz cikarsa olmustur) uyguladiktan sonra servis tabagina aliyoruz.

                                                             Afiyet Olsun

0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder