MAYALI BEYAZ PEYNIR

Cocuklugumda okullar kapaninca yaz tatillerini gecirmek uzere koylerine giden arkadaslarim disinda kimseyi kiskanmadim. Velhasil ne zaman ki okullar kapanir biz yazliga onlar koylerine gider bende surekli bir huzun " neden bizim koyumuz yok ? " Seneler gecti nihayet ben de koyume kavustum, simdi yine istanbul da ama ayni zamanda istanbuldan uzakta bir koyde yasiyorum :) Esim ve kizim bazen mandra ve hara kokularina soylenselerde bu beni hic rahatsiz etmiyor. Sabahlari yolun karsisindaki bahceden o gunluk pisecek yemegin malzemesini taze taze dalindan koparmak, yumurtayi tavugun altindan toplamak, sutun ilk sagildigindaki mis gibi kokusunu duymak diger rahatsizliklarin kat kat onune geciyor zaten.  


Peynir maceramiz hala devam ediyor bu arada. Bugun de mayali peynirlere gecis yapalim bakalim ...





Malzeme Listesi ; 

  • 5 litre cig sut ( pastorize edilmis veya uzun omurlu paket sut olmayacak)
  • Peynir mayasi (ben trakya birlik maya kullandim memnun kaldim)
Yapilisi ; 

  • Oncelikle sutumuzu mandıradan aldiktan sonra kaynatacagimiz tencereye temiz bir tulbentle suzelim.
  • Sutu ocaga alalim ve 32-33 dereceye kadar isitalim. Evde derecesi olmayanlar serce parmagi testini uygulayabilir. Yani parmaginizi sute daldirdiginizda ne soguk ne de sicak olacak, isisi hissedilmeyecek.
  • Sut istenen isiya gelince 1 cay kasigi peynir mayamizi sute ekleyip tahta bir kasikla karistiralim ve tencereye entarilerini giydirip ( battaniye ile yogurt mayalar gibi sarip sarmalayip) sarsilmayacagi bir yere koyarak 5-6 saat uyumaya birakalim :)
  • Mayalanma suresi bittiginde tenceremizdeki sut pelte kivamini almis olmali. Bu asamada icine elimizi daldirip (ben bu durumlarda el lezzetine inandigim icin asla metal ya da tahta kasik kullanmam) peyniri iyice suyundan ayiralim. Goreceksiniz peynir pincik pincik suyundan ayrilip uste cikacak. 
  • Daha sonra buyukce bir kevgirin icine tulbet bez yayip tenceredeki pelteyi suzelim. Tulbentin ucuna bir sey baglayip ( ben oklava ile astim) 1 saat kadar butun suyunu suzdurelim. Suzdurdugunuz bu suyu sakin dokmeyin bir sonraki tarif bu sudan yapilacak :)
  • Suzdurme islemi bitince sira geliyor baskilamaya. Suzdurdugumuz peyniri tulbentiyle yine suzgece alalim. Uzerine agirlik koyma isi tamamen sizin hayal gucunuze kalmis durumda :) Ben buyukce bir tencereyi tulbentin uzerine koyup onun icine de 5 litrelik su sisesini bastirdim ve bu sekilde de 3-4 saat iyice baskiladim.
  • Bundan sonra peyniriniz hazir, ister hemen tazecik ister tuzlayarak isterseniz de 1-2 gun tuzladiktan sonra salamura yaparak tuketebilirsiniz. Buradaki resimde ben bir degisiklik yapip suzdurme asamasindan hemen once icine corekotu karistirdim, pek bir lezzetli oldu :) 
  • Unutmayin mutfakta hayalleriniz kadar ozgursunuz :)

                                                              Afiyet Olsun
                                                       

3 Haydi Yorumlayalım:

Bak Bu Harika dedi ki...

peyniri hep dışardan alıyorum ama evde yapmakta aslında iyi fikir. Peynir mayası nerde satılıyor ki?

Unknown dedi ki...

Marketlerde ya da eczanelerde kucuk siselerde satiliyor. Ben "Trakya" marka olanindan aliyorum, memnunum :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Doğal beslenmek gibisi var mı?
İmrendim şimdi.
Eşimin memleketi Sinop'a gidince muhakkak köy peyniri ve tereyağı yaptırır alırım.
Bu peyniri muhakkak deniycem.
Sevgiler...

Yorum Gönder