HAMUR KIZARTMASI

Geçen akşam benim sari sekerin pek hoslanmadigini bilmeme ragmen aylik rutinimiz olan ispanak pisirdim. Tabi daha okuldan gelir gelmez kapidan kokuyu alinca suratina o muhtesem asik ifadeyi yerlestiriverdi bizimki, ben de baktim olacak gibi degil, eh dogum gunu zamani da uzmek olmaz diyerek haydi bu aksam degisiklik yapalim diye hamur kizartmasi yapalim dedim :) Yuzundeki ifade aninda yaramaz kiz siritmasina donuverince de yanagindan bir makas alip basladim hamur isine :) Bu aslinda firindan hazir aldigimiz ve ekmek yapiminda da kullandigimiz en temel hamur tarifi; Ama belirtmeliyim ki kizartirken cikan kokuya ust katimdaki ev sahibim bile dayanamayip bir bahaneyle kendini bize atti, eh tabi yaninda da ev yapimi portakal receli ve peynirle lezzet inanilmaz boyutlara tasindi :)

                 Afiyet Olsun



Malzemeler ; 

  • 4 su bardagi un
  • 1 su bardagi ilik su
  • 1 tatli kasigi instant kuru maya
  • 1 tatli kasigi tuz
  • Kizartmak icin siviyag (ben hala aycicek yagi kullaniyorum)
Yapılışı ; 

  • Unu yogurma kabina eleyip ortasinda bir cukur acip tum malzemeyi ekleyelim ve ortasindan baslayarak kenarlarindaki unlari da alarak yogurmaya baslayalim.
  • 7-8 dakika yogurduktan sonra uzerine nemli bir bez ortup 45 dakika mayalanmasini bekleyelim.
  • Mayalanip iki misline ulasan hamuru bezelere ayiralim ve oklava ile cok ince olmayacak sekilde acalim.  Yarim santimlik kalinlik yeterli oluyor. Daha ince acildiginda kitir oluyor, daha kalin acilirsa da icleri pek iyi pismiyor. Su bardaginin agiz kismiyla acilmis hamurdan daireler keselim.
  • Bu asamada oklavayla acmak yerine hamurdan mandalina buyuklugunde parcalar koparip elinizle de sekil verebilirsiniz. Ben tek basima oldugum icin once hepsini acip sonra kizartma yoluna gittim. Malum bizim sari sekerin saclari yag kizartma kokarsa ne yapariz !!!!
  • Hamurlarin hepsini acip kesmeyi bitirdikten sonra kizartma tenceremize bolca aycicek yagi koyup yagin kizmasini bekleyelim ve hamurlari kizgin yagda onlu arkali kizartalim.
  • Yanina peynir, zeytin, recel evde ne varsa koyup sicak sicak servis edelim, veeee kuzucuklarin yanaklarina recel bulastira bulastira yemelerini seyre dalalim :)

                                                                Afiyet Olsun

0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder