FRANSIZ PARİZYEN EKMEK


Günlerdir yeni bir uğraş edindim. Yorucu ama çok zevkli. Buradaki arkadaşlarımın heveslendirmesi ve yüreklendirmesiyle butik kurabiye ve pasta imalat ve satışına başladım. Bununla ilgili facebook adresimi takip edebilirsiniz (buradan ulaşabilirsiniz) . Tabii şu anda sadece Amerika içinde satış yapabiliyorum ama her şey satış değil belki size yeni fikirler verebilirim. Tabi bu iş oldukça fazla zamanımı ve fikrimi alıyor :) Yeni modeller araştırıyorum, bunlardan örnekler yapıp fotoğraflıyorum. Şimdilik sadece facebook üzerinden çalışıyorum ama en kısa zamanda kendi sayfamın sahibi olmak istiyorum.

Gelelim blog ve kitap için yaptıklarıma; 

En sonunda Fransız Parizyen Ekmeğimi de yaptım :) mayasından dolayı hep erteliyordum zira mayanın mayalanması bile........
4 ile 15 saat arasında sürüyor ama gözünüz korkmasın, benim korktuğum kadar yokmuş. Aslında ekmek daha ince olmalıydı ama ben mayasını kacırmamak için hamuru fazla çekiştirmedim. Gelgelelim bu kalınlıkta da bizim sıcacık fırından çıkmış ekmeğimize daha bir benzedi ve gurbet ellerde yerini aratmadı.

Şimdi malzemeler ve tarif ;

Malzemeler ; 


  • 4 bardak un
  • 1 + 1/4 tatlı kaşığı kuru maya
  • 2 bardak polish (fransız önmayası) 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 bardak oda ısısında su
Yapılışı ; 

Önce polish denilen fransız önmayamızı (buradan .......) hazırlamamız gerekiyor. 

Mayamızı yapıp kabarttıysak veya dolaptan çıkarıp oda ısısına getirdiysek başlayalım ekmeğimizi yapmaya.


  • Un, tuz, kurumaya, su ve polish'i miksere alıp 5 dakika normal hızda yoğuralım. Daha sonra mikserin devrini artırıp hızlı devırde 2 dakika daha yoğuralım. Oldukça yumuşak ve pürüzsüz bir hamur olması gerekiyor. Şayet mikserde değil el ile yoğuracaksanız bütün malzemeyi bir kaba alın ve 7-8 dakika malzemeleri homojen olana kadar yoğurun sonra 4 dakika kadar hamuru mutfak tezgahına çarparak yoğurmaya devam edin.
  • Yoğurma işi bittikten sonra hamuru sıvıyağ ile yağlanmış bir kaba alıp üzerini streçle sıkıca kapadıktan sonra evin ılık bir yerinde 1-1,5 saat mayalanmaya bırakalım.
  • Fırını 250 dereceye ayarlayalım fırın taşı ısınsın. Fırın taşınız yoksa iki tepsiyi içiçe koyup fırına oyle yarleştirelim.
  • Hamurun mayalanması tamamlanınca bıçakla 3 eşit parçaya bölelim. Yanlarından hafifçe çekiştirip zarf şeklinde kapatalım ve bunu rulo yapalım. Bu aşamada da hafifçe çekiştirip ruloyu uzatarak baget şekli verelim ve aralarında 7-8 cm boşluk bırakarak pişirme kağıdına alalım.
  • Üzerine nemli bir bez örtüp 30-45 dakika arasında ikinci mayaya bırakalım.
  • Ekmeği fırına vermeden önce ısıya dayanıklı bir kaba sıcak su koyarak fırının alt kısmına yerleştirelim ki buhar oluştursun.
  • Keskin bir bıçakla ikinci mayasıda tamamlanmış olan ekmeklerin üzerine cizikler atalım.
  • Hamurları pişirme kağıdıyla fırın taşına yada içiçe yerlestirdiğimiz tepsiye alalım.
  • İlk 5 dakika 3 kere fırına su püskürtelim, ekmeklerimiz kuru olmasın. Ancak bu işlemi dikkatli ve hızlı bir şekilde yapmak lazim zira fırının kapağı her açıldığında önemli bir ısı kaybı oluyor. Hızlı olmak bu ısı kaybını en aza indirir.
  • Ekmeklerimizi 20 dakika ya da üzerleri altın rengi olana kadar pişirelim.
  • Çıkarır çıkarmazda ev tereyağıyla bir tadına bakalım :)
                                                              Afiyet Olsun 


0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder