FIRINDA SOMON BALIĞI


Aslında bu tarifi dün akşam paylaşacaktım. Ancak açlıktan nasıl saldırıp yediğimizi bilemedik. Bir de üzerinize afiyet grip başlangıcı, alış-veriş yorgunluğu derken oturduğum yerde uyuklamışım :)
Amerika'da ilk tanıştığım insanlardan olan sevgili Pembe Hanımın tarifidir :)
Simdi gelelim tarife; aslında yapımı cok kolay ama lezzeti hiç te kolay unutulmayacak bir yemek oldu.

Malzemeler ; 

  • İstenildiği kadar dilim somon balığı
  • Patates
  • Taze soğan
  • Limon
  • Tuz-Karabiber
Yapılışı ; 

  • Balıklarımızı bir güzel yıkadıktan sonra fırın tepsisine alıyoruz.

  • Üzerine tuz ve karabiberini ekleyip 180 derecede ısıttığımız fırında 10 dakika pisiriyoruz.
  • Bu arada ben patateslerin kabuklarını onceden soyup hasladım zira somon balığı çok kısa zamanda pistiği için patateslerin çiğ kalmalarını istemedim. Haşlanmış patatesleri 10 dakika pişen somon balıklarının yanına tepsiye koyup, tepsiyi yine fırına yerleştirdim.
  • Eklenen patateslerle birlikte 10 dakika daha pişen somonlarımızı fırından alıp yanına taze soğan ve limon dilimlerini ekleyip servis ediyoruz.
  • İste bu kadar kolay bir tarif, ayrıca somon zaten yağlı bir balık olduğunda hem hiç yağ eklemiyoruz hem de balık kendi yağını da bırakıyor ve son derece sağlıklı bir yiyecek olarak soframızda yerini alıyor :)
  • Arzuya göre pisme esnasında balık dilimlerinin üzerine halka şeklinde kesilmiş kuru soğan dilimleri de ekleyebilirsiniz.
                                                                  Afiyet Olsun



0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder