TAHİNLİ KURABİYE

Başlamadan önce belirtmek isterim ki aslında bu tarifi daha bir kaç gün önce takip ettiğim bloglardan birinden buldum, ufak tefek değişiklikler yaptım ancak kendisine teşekkür etmek için aradığımda tarifi bulduğum blogu tekrardan bulamadım. Gıyabında da olsa kendisine teşekkür etmek istedim.
Gelelim tarife ;

Malzemeler ; 

  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı ayçiçek yağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Yarım su bardağı ceviz ( ben cevizleri bir poşetin içine koyup merdane ile kırıyorum, böylece un gibi olup yapışmıyor ve dişe geliyorlar)
  • 3 su bardağı un (unu en son ve bardak bardak eleyerek ekleyelim ki hamuru toparlamamız zor olmasın)
Yapılışı ; 

  • Un dışındaki bütün malzemeleri hamuru yoğuracağımız kaba koyup birbirlerine yediriyoruz.
  • En son olarak unu bardak bardak eleyerek ekliyoruz ki yumuşacık bir hamur olduğunda eklemeyi bırakabilelim. Yoksa unu birden boşalttığımızda hamur fazla katılaşabiliyor.
  • Hamurumuzun uzerini temiz bir poşetle kapatıp buzdolabında yarım saat kadar dinlenmeye bırakıyoruz.
  • Fırınımızı 170 dereceye ayarlıyoruz.
  • Fırın ısınırken tepsiye yağlı kağıt serip, hamurdan cevizden biaz daha büyük parçalar koparıp avucumuzda yuvarlıyoruz ve tepsiye diziyoruz.
  • Tepsiyi önceden 170 derecede ısınmış olan fırına koyuyoruz ve 17 dakikanın sonunda mutlaka fırından çıkarıyoruz.
  • Burası çok önemli, kurabiyeler yeterince soğumadan kesinlikle ellemiyoruz çünkü sıcak kurabiyeler elimizde darmadağın olur.
  • Soğuması tamamlanan kurabiyelerimizi servis tabağımıza alıyoruz. 
  • Servis aşamasında arzu ederseniz üzerine hafif pudra şekeri serpiştirebilirsiniz.
                                                              Afiyet Olsun

0 Haydi Yorumlayalım:

Yorum Gönder